Today an other spontanious challenge - Reisverslag uit Manila, Filipijnen van Elisabeth Sardeman-Benes - WaarBenJij.nu Today an other spontanious challenge - Reisverslag uit Manila, Filipijnen van Elisabeth Sardeman-Benes - WaarBenJij.nu

Today an other spontanious challenge

Blijf op de hoogte en volg Elisabeth

09 Augustus 2012 | Filipijnen, Manila

I asked my successors how many orders they thought they could handle in 3 hours.
They said 30. I stretched it to 40: If you do 40(+) I'll buy you all lunch tomorrow'.

THEY DID OVER 60!
Yeeeh! Congrats you guys.
And guys to top it of, Cha will double the deal he next time if quality equals production. You rock Cha.

Echt heel blij verrast dat we in 3 uur met zijn vieren zoveel orders hebben weten te verstouwen. Morgen uitleg over de Verhuis-order en daarna weer oefenen op orders (transfer, End of connection, New line and Move).
Hoop dat we onze collega's in Leeuwarden op deze manier een beetje kunen helpen.

Groetjes Els

• 09 Augustus 2012 - 21:52

Jan:

geweldig ,het tempo zit er goed in en zo te lezen lukt het ook al aardig, heb jij zelf nog voorbeeld orders gemaakt daar omdat er te weinig waren?
    .Zit hier elke avond te lezen waar jij met de groep mee bezig bent en hoe het jezelf vergaat,wat is internet toch een geweldige uitvinding, ik hier in de caravan en jij op de Filipijnen,
    het weer is vandaag stukken beter, de hele dag droog en warempel zo nu en dan de zon.
    Is het weer bij jullie al beter of nog steeds veel regen en noodweer?

groetjes Jan

• 09 Augustus 2012 - 22:00

José:

Hoi Els,

We zijn op de afdeling zeker blij dat jullie ons helpen! Goed werk!

Groetjes,
    José

• 10 Augustus 2012 - 00:19

Gezinus:

Prachtig om te zien hoe je de mensen met jouw manier van lesgeven kan motiveren! Klasse!!
    Op naar de lunch van Cha! :-)

• 10 Augustus 2012 - 12:06

G.Peters.:

Hoi Els,zo te lezen loopt alles op rolletjes,super wist wel dat je het goed zou doen daar,had er alle vertrouwen in.Jou lukt ales knuffel.

• 10 Augustus 2012 - 19:39

Elisabeth Sardeman-Benes:

Uiteindelijk bleken het zelfs meer dan 70 orders te zijn. Helemaal geweldig! Vanmiddag hebben we samen gegeten.

@ Jan: heb van de aanleg inderdaad zelf opdrachten verzonnen. Die waren er niet. Heb adressen van familie en vrienden gebruikt :-) en Collega Peter Tilman heb ik spontaan een meervoudige verbinding gegeven (voor een uurtje of zo). Het is roeien met de riemen die je hebt en moet zeggen dat het aardig lukt.

• 16 Augustus 2012 - 16:40

Paul.s:

Backshoring
    In de VS wordt echter al wel weer werk teruggehaald. Het gebeurt zelfs zo vaak dat het een naam heeft: backshoring. De topman van pinautomatenfabrikant NCR vertelde vorig jaar dat hij de productie van zijn machines terug had gehaald uit Singapore vanwege problemen met toeleveranciers, teruglopende innovatiekracht van zijn bedrijf, hoge transportkosten en stijgende lonen.

• 16 Augustus 2012 - 16:50

Lennard.M:

Kwaad daglicht
    Realiteit is dat outsourcen en dan zeker offshoren steeds meer in een kwaad daglicht komt te staan als het grote spook dat alsmaar meer Amerikaanse banen vernietigt. Voor enige nuance in dit zwart-wit-beeld is geen plaats. Van links tot rechts is het vooral protectionisme dat de klok slaat. Dat is al terug te zien in het vigerende beleid rond het uitgeven van visa's voor werknemers van grote buitenlandse IT-dienstverleners. De specialist in sourcingadvies Information Services Group heeft berekend dat het aanvraagproces van werkvergunningen voor werknemers van offshore outsourcing dienstverleners is opgelopen van twee tot zes weken. Ook het aantal vergunningen dat geweigerd wordt, is sterk gestegen. Het is een indicatie dat het publieke sentiment rond outsourcing fors is omgeslagen.
    Dat is niet alleen in de VS gebeurd. Ook in Nederland is het debat aangezwengeld. In juni stelden vakbonden en diverse medezeggenschapsorganen van IT-bedrijven een manifest op om te protesteren tegen het verhuizen van hoogwaardig kenniswerk naar lage-lonen-landen. Het manifest – 'Stop de uitverkoop van hoogwaardig werk uit Nederland' geheten – is opgesteld door vakorganisaties FNV Bondgenoten, De Unie en Abvakabo FNV, en Ondernemingsraden en kaderleden van HP, IBM, Océ, KPN, NXP Semiconductors, Ericsson en Atos en stelt dat er een einde moet komen aan de uitverkoop. Door offshoring verdwijnt hoogwaardig kenniswerk uit Nederland. Dat zou slecht voor de winst en de werkgelegenheid zijn. Ik hoop van harte dat in dit weer opgelaaide debat over outsourcing en offshoring voldoende plaats is voor nuance en het onderwerp niet in het verdomhoekje terechtkomt.